בעולם העסקים המודרני, נושא תפעול הספקים הוא אחד הנושאים המרכזיים והמשמעותיים ביותר בהפעלת עסק יעיל.
תפעול זה כולל את כל הפעילויות הנדרשות לניהול היחסים בין העסק לספקים שלו, ואחת מהדרכים
הטובות ביותר לבצע זאת היא באמצעות מערכת הזמנות אוטומטית או אפליקציית הזמנות.
אז למה עסק שרואה מולו רשימת קניות ולא מנסה להיזכר בעל פה יזמין יותר סחורה מהספק? התשובה לשאלה זו נמצאת במהות
התפעולית והטכנולוגית של מערכת ההזמנות אוטומטית או אפליקציית ההזמנות.
בהנחה שאנחנו עסק שמתחבר למערכת הזמנות אוטומטית או אפליקציית הזמנות כמו ביל בוי, כל הפעולות שלנו מתבצעות באופן ממוחשב, כך שאנחנו לא צריכים להיזכר ברשימות הקניות שלנו. במקום להיזכר ברשימות אלו, המערכת מנהלת ומארגנת את כל המידע בשבילנו.
מערכת ההזמנות מאפשרת לנו להזמין מספר גדול יותר של סחורה, מאחר והיא מנהלת ומארגנת את כל הפרטים החשובים והמסובכים של ההזמנות שלנו.
בנוסף, המערכת מאפשרת לנו לראות במבט עין את כמות הסחורה שזמינו, את המחירים, את זמני האספקה ועוד.
אפליקציית ההזמנות, אשר מתחברת לתוכנת הנהלת חשבונות של העסק, מספקת יתרון משמעותי נוסף,
היא מאפשרת לעסק להמנע משגיאות,לחסוך זמן ולשפר את היחסים עם הספקים. כל המידע מוזן אוטומטית לתוכנת הנהלת
החשבונות, וכך מבטלים את הצורך בכניסת מידע באופן ידני, תהליך שגורם לטעויות ובזבוז זמן.
במקום למסור את המידע באופן מוחלט למערכת, העסק מקבל פלטפורמה אינטראקטיבית שמאפשרת לו לשדרג את היחסים שלו עם
הספקים. כשהעסק מזמין יותר סחורה, הספק רואה שהעסק מחזיק בו באמת ומכבד את היחסים שביניהם.